Egynapos kerékpártúra a Balatonnál

Évek óta hozzátartozik a nyarunkhoz a Balaton körüli biciklizés. Mostanra úgy érzem, megtaláltuk a számunkra ideális, egynapos kerékpárutat, amiben benne van minden, ami miatt a tó körüli biciklizést annyira szeretem.

Az alábbi leírás egy kb. 70 km-es kerékpártúrát takar, és tapasztalatom szerint tényleg teljesíthető egy nap alatt még úgy is, ha egyébként maximum 5-10 kilométerekhez vagyunk szokva. A túrát ugyanis eleve két részre bontjuk, a kettő közé kompozást és hosszas  strandolást iktatunk be. A  déli parton viszonylag gond nélkül teljesíthető az első kb 40 km-es szakasz, az út  második része pedig - bár van pár emelkedő - a tapasztalataim szerint sokkal kellemesebb, mintha az ellenkező irányból érkeznénk.

1. Keszthelyről (déli part felé)  - Fonyód

Ez a mi esetünkben a Gyenesdiás-Fonyód távot jelenti, mivel a csládi nyaraló miatt innen, a Keszthellyel lassan egybeépülő Gyenesdiásról indulunk Már rögtön a túra kezdetén gyönyörű árnyas kerékpárúton tekerhetünk, ami a Kis-Balatoni szakaszon vezet tovább - számomra mindig ez a legkedvesebb része a balatoni körútnak.

Szusszani hagymányosan Balatonberénynél állunk meg, hogy aztán beljebb, a falvakban vezető úton haladjunk tovább. Bevallom, a teljes déli partot sohasem tekertem végig, mindig előbb untam el, de Berénytől Fonyódig még élvezem is a keringést és nézelődést a nyaralók között.

Fonyódon kompra szállunk, irány Badacsonytomaj

2. Badacsonytomaj-Keszthely

A badacsonytomaji strand kicsi, de kompakt és sok az árnyas fa; kiválóan lehet hekkezni-fürödni-aludni órákon át .(egy jó tanács: nem szükséges a kerékpárokat rögtön a bejáratnál, a tűző napon lekötni, mert bent a fák alatt is van kijelölt kerékpártároló). Mivel ezt követően a Balaton-felvidéken megyünk majd tovább, nem érdemes a legnagyobb melegben indulni, de délután öt óra felé már felszedelőzködhetünk.

Amennyire pontosak az utat kiírások a déli parton, annyira esetlegesek ezen az északi szakaszon - tapasztalatom szerint épp ott nem egyértelműek, ahol szükség lenne rá. A tomaji stard felett  újra rákanayarodunk a kerékpárútra, ami ezúttal szőlődombok, présházak között vezet tovább. Bár a lejtők mellett megjelennek az emelkedők, de a látvány tényleg lenyűgöző(ilyenkor mindig eszembe jutnak azok a tehetős, de a pesti élettől megcsömörlött negyvenesekről szóló cikkek, akik itt kezdtek új életet). Most már be tudjuk lőni, hogy hol érdemes letérni, Szigliget felé - de ez inkább a google mapsnek, mint a kiírásoknak köszönhető.

Aztán következik a  Szigligettől Vonyarcvashegyig tartó szakasz : az út szélén jegenyefák, vetések,  hol jobbról, hogy balról kanyargó vasúti sín, bónuszként egy golfpálya.  Vonyarcvashegytől  már csak néhány kilométer Gyenesdiás, illetve Keszthely - itt már újra fárnyékban, fák között tekerhetünk, az utolsó szakaszon motivációnak ott a csodás fagylaltokat árusító Bringatanya.

Számomra ez túra jelenti évek óta a balatoni biciklizést - persze mindig eltervezzük, hogy jövőre, több napon át megkerüljük az egészet..,,de addig is, ennyi minden évben belefér.

Hirdetés

Leírás

Sifter Vera vagyok, tizenöt éve dolgozom irodában és eközben aktívan mozgok, táncolok. Hiszem, hogy az ülőmunka és a tudatos testmozgás nem zárja ki egymást - sőt! Célom, hogy megosszam azokat a tapasztalataimat, melyek az aktivitásban segítenek- irodában és mozgásban egyaránt. mndigmozgasban@gmail.com Jelenlegi tanáraim: Grégory Chevalier - Kontakt improvizáció óra, Body Mind Centering szemlélettel Hrotkó Heléna Test-Tudat-Tánc