Táncórák kezdőknek és haladóknak

 

gobi_tanctrening.jpg

(Kép: Gobi Rita  - Nyári Góbi-tánctréning - ahol igazán megizzadtam :) )

Mindig fellelkesülök, ha jön az ősz és újra összeállíthatom a rendszeres éves menetrendem - ennek pedig évek óta részei a mozgásórák. Az alábbi bejegyzésben arról írok pár szót, hogy mi alapján választok/választottam  amatőröknek (is) szóló, ugyanakkor professzionális igényű és szemléletű tánckurzusokat.

Esetemben nehezítő körülmény volt, hogy munka és a kisgyerekes családi lét mellett kellett helyet találnom a táncnak - legelőször tehát azt az idősávot kerestem meg, ahová biztosan beilleszthető az órák rendszeres látogatása. Tudtam,  hogy néha gondjaim akadnak bizonyos gyakorlatokkal, mozgásformákkal - meg kellett találnom hát azt az óratípust, és tanárt, ami passzol hozzám, elég kihívást, de biztonságos környezetet is nyújt. 

Másfelől  megkönnyítette a dolgom, hogy  Budapesten élek, tehát itthon a mozgásos lehetőségek legszélesebb tára érhető el számomra, másfelől korábban tánciskolában dolgoztam, így volt/van egyfajta rálátásom arra, hogy kik a jó tanárok és melyek azok az irányzatok, melyek érdekesek lehetnek számomra.  De azt gondolom, hogy a legtöbbet azt jelentette, hogy sokat kísérleteztem, nagyon sok mindent kipróbáltam és teszteltem a saját bőrömön, így találtam rá arra, ami igazán nekem való. Ha volt olyan pár napos kurzus, nyílt óra vagy bemutató alkalom, ami az időmbe is belefért, kipróbáltam, így lassan összeállt a mostani órarendem. Jó szívvel ajánlom tehát nektek is az alábbiak átgondolását, ha elkötelezettek vagytok abban, hogy ősztől elkezdjétek a rendszeres testedzést, és/vagy új mozgásformát találjatok magatoknak: 

1. Mikor érsz rá? 

Melyik az az időszak a hetedben, amikor nettó két és fél órát erre tudsz szánni (fél-fél órát számolva  a közlekedésre oda-vissza, minimum 60 perc mozgás, fél óra a késésekre, az öltözős beszélgetésekre). Ha nincs ennyi, kereshetsz hozzád közelebb eső helyet, ha nem érsz rá mindig ugyanakkor, kombinálhatsz többféle mozgásformát, ha ez is reménytelen  jó megoldás lehet, a futás, a bicikli, és/vagy az alkalmankénti kurzusokon való részvétel.  

2. Mi érdekel igazán? 

Ha rugalmasabb a munkaidőd, könnybben alakítható a napi beosztásod, legyen ez a kiindulópont. Mi az, ami kíváncsivá tesz, el tudod magad képzelni benne, szívesen kipróbálnád? Most már a legtöbb órának, stúdiónak, kurzusnak van honlapja, Facebook oldala - ez alapján már alkothatsz egy képet arról, hogy milyen lehet az órák hangulata, a résztvevők összetétele, el tudod-e képzelni magad résztvevőként. 

3. Próbáld ki!

Ősszel a legtöbb hely hirdet nyitott alkalmakat, bemutató napokat, órákat - használd ki a lehetőséget! Látogass el ezekre az eseményekre, kísérletezz,  - ekkor kapod a legpontosabb képet arról, hogy mi történik az órákon és hogy ez-e az, amit hosszú távon be szeretnél iktatni az életedbe.

4. Kérdezz bátran!

Ha a leírás alapján nem vagy biztos, hogy az adott óra szintje megfelelő-e számodra, igényel-e speciális előképzettséget, legegyszerűbb, ha felveszed a tanárral akalpcsolatot - a tapasztalatom az, hogy készségesen és örömmel válaszolnak. Ugyanez érvényes az órai részvételre - ha menet közben úgy látod, hogy az instrukciók  nem teljesen pontosak, részletesek számodra, kérdezz rá.

5. Figyelj a megérzéseidre és a saját biztonságodra

Vedd figyelembe, hogy ez az első alkalom, amikor a tanár találkozik veled. Mindenképp jelezd, ha valamilyen sérülésed van, figyelj a saját határaidra és ha úgy ítéled meg, hogy egy gyakorlat végrehajtása nem biztonságos számodra, vagy a társadra nézve.  Kérj segítséget, vagy hagyd ki az adott elemet. Az elején furcsának tűnhet, de én például gyakran kiállok, ha úgy érzem, hogy elfáradtam agyban és nem tudom a kellő precizitással megcsinálni a gyakorlatot. Ráadásul sokat tanulok  ilyenkor a többieket nézve! 

Komolyan veszem azt is, ha úgy érzem: nem működik a kémia a tanár és köztem. Simán lehet jó szakember - ez viszont egy bizalmi kapcsolat, számomra fontos, hogy megbízzam a mozgástanáromban.

 Itt pedig álljon egy erősen szubjektív :) lista azokról az órákról és tanárokról, ahol és akiknél én is megfordultam és/vagy  jó szívvel ajánlom őket: 

 A weight flow contact hétvégék adtak számomra biztonságot és kezdő lökést , hogy szabadon kísérletezzek és megkeressem a nekem megfelelő mozgást. Következő hétvége szeptember 14-16-án. 

A Kontakt Budapest eseményein kezdtem el ismerkedni a kontakt tánccal, kurzusokkal, tanárokkal. Évadnyitó JAM és ráhangolódás szeptember 7-én!

Immár harmadik évemet kezdem Grégory Chevaliernél  - a hétfő esti órák szerves részei az életemnek (és a mozgásomak :) . Kontakt improvizáció óra, Body Mind Centering szemlélettel - ha nem tudod elképzeli, mi minden van ezek mögött a fogalmak között, a legjobb, ha kipróbálod. Sok odafigyelés, érintés, gördülés, tánc, jó csapat :)

Nagy izgalommal várom a Hrotkó Heléna Test-Tudat-Tánc óráit , melyek a Tapasztalati anatómia, a Body Mind Centering, az Autentikus Mozgás és Body Work elemeit ötvözik (ezek külön-külön is nagyon izgalmasak, egyben pláne. 

Szeptember 9.- Táncmaraton a Műhely Alapítvány szervezésében - jó alkalom arra, hogy az összes, Alapítvány termeiben zajló, ősszel induló órát, tanárt, stílust kipróbáld! 

 

 

 

Hirdetés

Leírás

Sifter Vera vagyok, tizenöt éve dolgozom irodában és eközben aktívan mozgok, táncolok. Hiszem, hogy az ülőmunka és a tudatos testmozgás nem zárja ki egymást - sőt! Célom, hogy megosszam azokat a tapasztalataimat, melyek az aktivitásban segítenek- irodában és mozgásban egyaránt. mndigmozgasban@gmail.com Jelenlegi tanáraim: Grégory Chevalier - Kontakt improvizáció óra, Body Mind Centering szemlélettel Hrotkó Heléna Test-Tudat-Tánc

Friss topikok

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása